چلیپا
این وبلاگ ترکیبی از دلنوشته های خودم و مطالبی در رابطه با موضوعات مورد علاقه و جذاب برای خودم می باشد.
نويسندگان

خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی که این فرایند توسط او انجام می‌گیرد خوش نویس نام دارد، به‌خصوص زمانی که خوش نویسی حرفه ی شخص باشد. گاهی درک خوشنویسی به عنوان یک هنر مشکل است. به نظر می‌رسد برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی داشته اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند.[۱] از این رو خوشنویسی با نگارش سادهٔ مطالب و حتا و صفحه‌آرایی متفاوت است. همچنین از آنجایی که این هنر جنبه‌هایی از سنت را در دل خود دارد باید آن را تا حدی از تایپوگرافی که مبتنی بر ارزش‌های گرافیکی مدرن و کارهای چاپی است متمایز کرد.

خوشنویسی تقریباً در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری واقع است. خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی است حیرت‌انگیز میان تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهندهٔ آن. تعادل میان مفید و مورد مصرف بودن از یک سو و پویایی و تغییر شکل یابندگی آن از سوی دیگر؛ تعادل میان قالب و محتوا که با آراستگی و ملایمت تام و تمام می‌تواند شکل مناسب را برای معانی مختلف فراهم آورد.

اگر در نظر داشته باشیم که خوشنویسی اسلامی و ایرانی براساس قالب‌ها و قواعد و نظام‌های بسیار مشخصی شکل می‌گیرد و هر یک از حروف قلم‌های مختلف از نظام شکلی خاص، و تا حدود زیادی غیرقابل تغییر، برخوردارند. آنگاه درمی‌یابیم که ایجاد قلم‌های تازه و یا شیوه‌های شخصی خوشنویسان بر مبنای چه ابداع و رعایت حیرت‌انگیزی پدیدار می‌شود. در خوشنویسی اندازه هر حرف و نسبت آن با سایر حروف با دقت بسیار بالایی معین شده‌است و هر حرف به صورت یک «مدول» ثابت درمی‌آید که تخطی از آن به‌منزله نادیده گرفتن توافقی چندصدساله‌است که همیشه میان خوشنویس و مخاطب برقرار بوده و با رضایت طرفین حاصل می‌آمده‌است. حتی ترتیب شکل کلمات نیز براساس مبانی مشخصی تعیین می‌شده که در «رسم‌الخط»ها و «آداب‌المشق»ها از جانب اساتید بزرگ تنظیم و ارائه شده‌است. قرارگیری کلمات نیز- یعنی «کرسی»- هر سطر هر چند نه به صورت کاملاً پیش‌بینی و تکلیف شده - که ناممکن بوده‌است - اما به‌شکل «سلیقه مطلوب» زمینه زیبایی شناختی پیشنهادی خاص خود را دارا بوده‌است.


موضوعات مرتبط: هنر ، معرفی هنرها ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393برچسب:خوشنویسی,خطاطی,خط, ] [ 9:51 ] [ رهگذر ]

ساعت ها را بگذارید بخوابند؛ بیهوده زیستن را نیاز به شمردن نیست.


دکتر علی شریعتی


موضوعات مرتبط: پیامک ، دوستانه ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:ساعت,شمردن,بیهوده,دکتر شریعتی, ] [ 9:23 ] [ رهگذر ]

خدایا:


چه زیباست نام تو و چه زیبایی خودت. ای زیبای بی همتا و ای خالق مهربان.


خدایا:

ما مخلوقات، خیلی خوشحالیم که تو خالق و سرور مایی. من به پادشاهی تو بر خودم افتخار می کنم و به خودم می بالم. چه مهری، چه عطوفتی چه بنده نوازیی...

مهربانا،

هیچ کسی نمیتونه مثل تو باشه فقط و فقط تویی که شایسته خدایی و فرمانروایی هستی.

راضیم...

پروردگارا صدا کردنت خیلی لذت دارد، نام تو دلنشین است و عشق بتو نهایت آزادگی و کمال است .


موضوعات مرتبط: پیامک ، مذهبی ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 24 مرداد 1393برچسب:عطوفت,پادشاهی,خدائی کردن,عشق, ] [ 4:55 ] [ رهگذر ]

تخم مرغ
پوست تخم مرغ منافذ بسیاری دارد و به همین دلیل وقتی تخم مرغ ها را خارج از کارتن اصلی نگهداری می کنید، رطوبت آن از طریق منافذ بسیار زود تبخیر می شود که باعث می شود تخم مرغ تازگی خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این وضعیت، تخم مرغ ها را در جعبه کاغذی و اصلی آن و در محلی خنک نگهداری کنید.
پنیر
پنیر های مرغوب و فرآوری نشده احتیاج به هوای تازه دارند. در واقع باید هوای باز اطراف آن در جریان باشد. بسته بندی های پلاستیکی مانع از این جریان می شوند و در نتیجه یک لایه چربی و گاهی کپک روی پنیر به وجود می آید. برای پیشگیری از این وضعیت، پنیر را در کاغذی نازک و مومی بپیچید، و آن را در درون کیسه پلاستیکی بگذارید و درب کیسه را نبندید. حتما پنیر را در یخچال نگهداری کنید
شیر
خانم های خانه دار چون در منزل هستند با یخچال زیاد سر و کار دارند و به همین دلیل درب یخچال را زیاد باز و بسته می کنند. وقتی در باز می شود هوای گرم به شیر می خورد، دوباره که بسته می شود هوای سرد آن را احاطه می کند. این گرم و سرد شدن به رشد باکتری ها کمک می کند و باعث می شود شیر زودتر فاسد شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد، شیر را در دمای مناسب در عقب ترین قسمت یخچال نگهداری کنید.
باقی مانده غذاها
باقی مانده غذا را باید سریع سرد کنید. اگر بخواهید حجم زیادی از غذا را یکجا نگهداری کنید، ممکن است داخل غذا سریعا سرد نشود. در نتیجه باکتری هایی در داخل غذا تکثیر می شود. برای حل این مشکل، غذا را در داخل چند ظرف با عمق کم نگهداری کنید تا غذا زودتر سرد شود.
سیب و کاهو
اگر قصد نگهداری سالادی را دارید که حاوی کاهو و سیب است، به هیچ عنوان این دو را با هم نگهداری نکنید. سیب باعث فساد کاهو می شود. میوه ها و سبزی جات را در کشوهایی جداگانه در یخچال نگهداری کنید

 


برچسب‌ها:


گر به خانه ی من آمدی
برایم مداد بیاور مداد سـیــاه
می خواهم روی چهـــره ام خـط بکشـم
تا به جــــرم زیبایی در قـــــفس نیفتم.

یک ضربـــدر هم روی قلبـــم تا به هوس هم نیفتم!
یک مداد پاک کن بده برای محـو لـب ها
نمی خواهم کسی به هوای سرخیشان، سیاهم کند!


یک بیلـچــه، تا تمام غرایز زنـــانه را از ریشــه در آورم
شـــخم بزنم وجودم را ...بدون اینها راحت تر به بهشـت می روم گویا!


موضوعات مرتبط: پیامک ، دوستانه ، ادبی ، طنز ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 23 مرداد 1393برچسب:مداد سیاه,چهره,مداد پاک کن,بیلچه,بهشت, ] [ 9:12 ] [ رهگذر ]

انصاف نیست …
دنیا آنقدر کوچک باشد که آدم های تکراری را روزی هزار بار ببینی
و آنقدر بزرگ باشد
که نتوانی آن کس را که دلت میخواهد حتی یک بار ببینی !


موضوعات مرتبط: پیامک ، دوستانه ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:دنیا,دل,دیدار, ] [ 8:58 ] [ رهگذر ]
 
ممکن است که من منکر چیزی باشم ، ولی لزومی نمی بینم که آن را به لجن بکشم،
یا حق اعتقاد به آن را از دیگران سلب کنم.
 
(آلبر کامو)

 


موضوعات مرتبط: پیامک ، ادبی ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 21 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:27 ] [ رهگذر ]

 

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: در حالی که بسیاری از نخبگان و مفاخر شهرضایی در زمینه های مختلف از آوازه جهانی برخورداراند اما برای همشهریان خود گمنام هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات و آمار موجود شهرستان شهرضا در زمینه رشد و پرورش نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در سطح کشور از جایگاه فاخری برخوردار است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هزاران استاد برجسته دانشگاهی از اهالی شهرضا در سطح معتبرترین دانشگاه های جهان مشغول تدریس هستند.
شهردار شهرضا با اشاره به لزوم معرفی چهرههای برجسته در حوزههای مختلف از سوی مسئولان افزود: در حالی که بزرگترین سرمایه مادی و معنوی شهرستان شهرضا نخبگان و مفاخر علمی آن هستند اما بسیاری از مردم با نام و زندگینامه این افراد بیگانه هستند.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از نخبگان در زمینه پیشبرد اهداف کلان شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین معضلاتی که در شهرضا وجود دارد بحث عدم استفاده از نخبگان در حوزههای مختلف است تا جایی که برخی از این بزرگان طی سالهای متمادی دیگر یکبار هم به شهرضا سفر نمیکنند.
خان احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از نخبگان جوان شهرضایی در روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) تصریح کرد: براساس برنامهریزی انجام گرفته، نخبگانی که در سطوح استانی، کشوری و بینالمللی موفق به کسب رتبههای برتر شدهاند از سوی شهرداری شهرضا مورد تقدیر قرار میگیرند.
وی ادامه داد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان شهرضایی در زمینههای مختلف تشکیل میشود.
شهردار شهرضا با انتقاد از بیتوجهی به نخبگان و مفاخر شهرستان در دوران حیات گفت: مرحوم محمد شیرعلی شهرضایی که در دوران جوانی موفق به کسب رتبههای برجسته بینالمللی شده بود یکی از این انسانهای والامقام است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت کانون تفکر و مرکز مطالعات و پژوهشهای شهرداری شهرضا همزمان با روز جوان تاکید کرد: این تشکل با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد هماندیشی و همفکری با نخبگان شهرضایی در تمام حوزهها است.
خان احمدی در ادامه برگزاری همایش ملی فرصتهای سرمایهگذاری در پروژههای شهری را از دیگر برنامههای شهرداری شهرضا طی سال جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر دبیرخانه این همایش تشکیل شده است و انتظار داریم با استفاده از اساتید برجسته دانشگاهی شهرضایی کشور و مقیم خارج امکان بهرهبرداری از ظرفیت بالای مردم شهرضا در طرحهای شهری امکانپذیر شود.
خان احمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف شهرداریها اختصاص بخشی از بودجه به بخش پژوهش است که طی دوران گذشته به دلیل کمبود بودجه این امر میسر نشده است و انتظار داریم، بتوانیم با اختصاص بودجه پژوهشی مطلوب حامی مناسبی برای نخبگان شهرستان باشیم.

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:, ] [ 9:57 ] [ رهگذر ]

حکاکی بر روی لینولئوم چیست؟

طرح های حک شده بر روی لینولئوم بسیار شبیه تصاویر ایجاد شده در حکاکی روی چوب هستند. این شیوه ای از چاپ دستی با استفاده از یک ورقه لینولئوم است که در آن با روش برش کاهشی، لینولئوم را در هر قسمتی که قرار است کاغذ سفید بماند بریده شده و بیرون آورده می شوند و قسمت هایی را که قرار است جوهری شوند نگه داشته می شوند. در نتیجه این کار، لینولئومی خواهید داشت که می تواند یک تصویر را دوباره و دوباره تولید کند.


موضوعات مرتبط: هنر ، معرفی هنرها ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 18 مرداد 1393برچسب:چاپ لینولئوم,چاپ,لینولئوم,چاپ دستی, ] [ 11:13 ] [ رهگذر ]

تپه سیلک یا همان تپه های سیلک کاشان در ضلع جنوبی غربی شهر کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین یعنی خیابان امیر کبیر واقع شده است که شامل دوتپه شمالی و جنوبی یا همان گورستان الف – ب به فاصله 600 متری از هم می باشد گورستان الف با قدمت 3500 ساله در 200 متری جنوب قرار داشت که امروزه بروی آن بلوار امیرالمومنین کشیده شده است گورستان ب نیز با قدمت 3000 ساله در زیرباغ ها و مزارع کشاورزی ضلع غربی تپه قرار گرفته است و تنها زیگورات سیلک که 15.94 متر از ارتفاع آن باقی مانده است که از سه طبقه سکوی مطبق و یک پاگرد در جنوب سکوی اول و یک راه بالا رو ساخته شده است که در بازسازی جدبد بنای زیگورات این راه به شکل پلکان نشان داده شده است که کهن ترین زیگورات های ایران می باشد و در دوره چهارم در کنار معبد اصلی شهر سیلک بنا شده است.


موضوعات مرتبط: عکس ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:سیلک,تپه های سیک,کاشان,اصفهان, ] [ 19:4 ] [ رهگذر ]

 

فقط یه ایرانی میتونه اینو باور داشته باشه که اگه چراغ فلاشر ماشینو روشن کنه، مجازه تو اتوبان دنده عقب حرکت کنه!

*************************************************

فقط یه ایرانی میتونه ماشین خودشو با ریموت قفل کنه, ولی بعدش ۴ تا دستگیره رو امتحان کنه که ببیــنـه قفل شده یا نه

 


موضوعات مرتبط: پیامک ، دوستانه ، ادبی ، طنز ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ایران,ایرونی,توانستن, ] [ 12:2 ] [ رهگذر ]
 

بیا تا سوی قمصر بار بندیم                  دو روزی بر بروت ری بخندیم       

                           (ملک الشعرائ بهار)                                                   

 

 


موضوعات مرتبط: عکس ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 12 مرداد 1393برچسب:قمصر کاشان,اصفهان,قمصر,کاشان, ] [ 12:29 ] [ رهگذر ]

 

 


موضوعات مرتبط: هنر ، عکس ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 11 مرداد 1393برچسب:شهر زیرزمینی نوش آباد,نوش آباد,کاشان,اصفهان, ] [ 20:3 ] [ رهگذر ]

سلام دوستان. جاتون خالی 6 و 7 مرداد رفتیه بودیم کاشان خیلی دیدنی بود. از حالا می خوام شما را با جاهائی که تو این دو روز دیدیم آشنا کنم، امیدوارم شما هم خوشتون بیاد.

ابتدا هم با شهر زیرزمینی نوش آباد شروع می کنم.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 مرداد 1393برچسب:کاشان,نوش آباد,شهر زیر زمینی,اصفهان, ] [ 8:6 ] [ رهگذر ]

 

فصل سرما در راه است و با خودش میوه‌های جدیدی می آورد؛ از خرمالو و انواع مرکبات گرفته ت انار. انار، میوه‌ خوش‌خوراکی است که خیلی از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون می‌کنند و به همراه نمک و گلپر می‌خورند. انار خوردن در شب یلدا هم سال‌های سال است که به یکی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده. احتمالا از هر کسی درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می‌گوید که انار خون را تصفیه می‌کندولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می‌کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 مرداد 1393برچسب:فایده,انار,مــختصری از فـوایـد مـصرف انـــار, ] [ 9:14 ] [ رهگذر ]

فرتوتی، آلزایمر و کاهش حافظه ناشی از افزایش سن:این شرایط افول ذهنی که مربوط به افزایش سن می‌باشد می‌توانند به تاخیر بیفتند و یا جلوگیری شوند. علاوه بر درگیری با فعالیت روزانه که برای مغز مفید می‌باشد، یک رژیم متوازن و مرتب غنی از اسید‌های آمینه ضروری، روغنهای امگا، مواد معدنی و ویتامین‌ها حافظه تیز و پر شور را به همراه دارند. برای اینکه بتوانید مواد مغذی مورد نیاز را به مغز خود برسانید از غذاهای زیر استفاده کنید.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 مرداد 1393برچسب:غـذا,مـغز جـوان و سالم,مغز, ] [ 13:48 ] [ رهگذر ]

 

حتی اگر غذاهایی با بالاترین کیفیت روی کره زمین را هم بخورید، اگر گوارشتان ضعیف باشد و موادمغذی غذایتان را جذب نکنید، نمی‌توانید از فواید آن غذاها بهره‌مند شوید. تقویت دستگاه گوارش از این جهت اهمیت بسزایی پیدا می‌کند و به همین دلیل ۱۰ راه ساده به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از طریق آنها بیشترین استفاده را از غذاهایی که می‌خورید، ببرید.  این روش‌ها بسیار ساده و عملی هستند که از علم سنتی شرق و دانش جدید غرب بهره گرفته‌اند.

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 مرداد 1393برچسب:گوارش, ] [ 8:32 ] [ رهگذر ]

 

 

سردار پرافتخار ایران یعنی هرمزان در سمت فرمانداری خوزستانانجام وظیفه می‌كرد. هرمزان كه یكی از فرمانداران جنگ قادسیّه بود.

 

بعد از نبردی در شهر شوشتر و زمانی كه هرمزان در نتیجه خیانت یك نفر با وضعی ناامید كننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت و به ابوموسی اشعری، فرمانده تازیها آگاهی داد كه هر گاه او را امان دهد، خود را تسلیم وی خواهد كرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت كرد از كشتن او بگذرد و وی را به مدینه نزد عمربن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 مرداد 1393برچسب:مسافر,آب ریختن پشت مسافر,ارانیان,ایران,آب, ] [ 9:55 ] [ رهگذر ]


جک کنفیلد

در خیابان یکی از شهرهای چین، گدای مستمندی به نام «وو» بود که کاسه‌ی گدایی‌اش را جلوی عابران می‌گرفت و برنج یا چیزهای دیگر طلب می‌کرد. یک روز گدا شاهد عبور موکب پرشکوه امپراتور شد که در کجاوه‌ی سلطنتی نشسته بود و به هر کس که می‌رسید هدیه‌ای می‌داد. گدای بینوا که از خوشحالی سرمست گشته بود، در دل گفت: «روز بخت و اقبال من رسیده... ببین امپراتور چه بذل و بخشش‌ها که نمی‌کند و چه هدیه‌ها که نمی‌دهد...» آنگاه شادمانه به رقص و پایکوبی پرداخت.
هنگامی که امپراتور به مقابل او رسید، «وو» کلاه از سر برگرفت و تعظیمی کرد و منتظر ماند تا هدیه‌ی گرانبهای امپراتور را دریافت دارد. ولی سلطان کریم و بخشنده - به‌جای اینکه چیزی بدهد - رو کرد به «وو» و از او هدیه‌ای خواست.
گدای پریشان احوال به‌شدت منقلب و افسرده گشت. با این وصف، به روی خود نیاورد و دست در کلاهش برد و چند دانه خرده برنج درآورد و تقدیم امپراتور کرد. او آن‌ها را گرفت و به راه خود ادامه داد.
«وو» تمام آن روز می‌جوشید و می‌خروشید و غرولند و شکوه و شکایت می‌کرد و به امپراتور ناله و نفرین می‌فرستاد و به هرکس می‌رسید ماجرای آن روز را تعریف می‌کرد و بودا را به یاری می‌خواست و از او می‌طلبید که دادش را بستاند. چند نفری می‌ایستادند و به سخنانش گوش می‌دادند و چند برنجی می‌ریختند و پی کار خود می‌رفتند.
شب هنگام که «وو» به کلبه‌ی محقرانه‌اش رسید و محتویات کلاهش را خالی کرد، علاوه بر برنج، دو قطعه طلا به اندازه‌ی همان برنجی که به امپراتور داده بود، در آن یافت.


برگرفته از كتاب:
كانفيلد، جك؛ كودك درون و چراغ جادو؛ برگردان هوشيار رزم آرا؛ چاپ دوم؛ تهران: ليوسا 1388.
 


موضوعات مرتبط: ادبی ، داستان ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 6 مرداد 1393برچسب:هدیه‌ی امپراتور,افسانه‌ی چینی,چین,جک کنفیلد, ] [ 9:35 ] [ رهگذر ]

آلبرت انيشتين
دانشمند آلماني (1879- 1955)


«آلبرت انيشتين» در چهاردهم مارس 1879 در شهر «اولم» واقع در ناحيه «ورتمبرگ» آلمان متولد شد. وقتي كه آلبرت يك ساله بود، خانواده وي از اولم عازم مونيخ گرديدند. پدر آلبرت، هرمان انيشتين، كارخانه كوچكي براي توليد محصولات الكتروشيميايي داشت و با كمك برادرش كه مدير فني كارخانه بود، از آن بهره برداري مي كرد. وي از لحاظ عقايد سياسي با حكومت پروسي ها مخالفت داشت، اما امپراتوري جديد آلمان را ستايش مي كرد و صدر اعظم آن « بيسمارك » و ژنرال « مولتكه » و امپراتور پير يعني « ويلهم اول» را مورد تجليل قرار مي داد. مادر انيشتين كه پائولين كوخ نام داشت، بيش از پدر زندگي را جدي مي گرفت و از احساسات هنرمندانه اي برخوردار بود.


موضوعات مرتبط: زندگی نامه ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

همگي ما همزمان با تحصيل در مدارس، درسهايي از زندگي نيز مي آموزيم كه هردوي آنها مهم است .

مشكل اصلي اين است كه زندگي قبل از ما هم جريان داشته و ما را هم مانند ديگران در مسيرش با خود مي برد و اين در حالي است كه ما تازه در ابتداي يادگيري و كسب معلومات لازم براي زندگي هستيم و تنها اميدواريم كه روزي به همه ي جوانب دست پيدا كنيم ، پس بطور منطقي دانش ما هميشه عقب تر از زندگي است.

در اينجا به درسهايي از زندگي اشاره كرده ايم كه براحتي مي توانيد از آنها بهره بگيريد:


موضوعات مرتبط: درس زندگی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 مرداد 1393برچسب:15 درس زندگي,مدرسه,درس زنگی,یاد گرفتن, ] [ 8:0 ] [ رهگذر ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب